شهدای بوشهر

Memories of Bushir Martyrs

شهدای بوشهر

Memories of Bushir Martyrs

شهدای بوشهر

سردار جنگهای نامنظم شهید علیرضا ماهینی

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات

سالروز عملیات کربلای 2

جمعه, ۱۰ شهریور ۱۳۹۶، ۰۴:۰۵ ق.ظ


شرح عملیات

عملیات کربلای 2 در 10 شهریور ماه سال 1365 در منطقه حاج عمران، با شرکت یک تیپ از لشکر 10 سید الشهداء (ع) و تیپ 9 بدر، 12 قائم، 21 امام رضا، 105 قدس، 155 شهداء که در مجموع به استعداد 28 گردان از سپاه انجام شد.

هدف های عملیات عبارت بودند از: ترمیم خط پدافندی، خارج کردن عقبه خودی از دید و تیر دشمن و دست یابی به راهکارهای مناسب به منظور عمق دادن به منطقه برای عملیات بعدی.

مانور عملیات از دو محور طرح ریزی شده بود: محور راست شامل ارتفاعات گردکوه (معروف به شهید صدر)، تخته سنگی، تپه شهدا و تپه سرخ و 2 محور چپ، شامل ارتفاعات 2519، واراس و یالهای آن، تپه تخم مرغی، شیارانه و دو یال ارتفاع مسکران.

فرماندهی این عملیات به قرارگاه سیدالشهداء (ع)، یکی از قرارگاه های تابعه نیروی زمینی سپاه واگذار شد. در شب اول عملیات، تپه شهید صدر، تخته سنگی و مقر فرماندهی دشمن به تصرف نیروهای خودی درآمد و در جناح چپ، به علت عدم دستیابی کامل به هدف ها، رزمندگان عقب نشینی کردند.

درشب دوم، بار دیگر نیروها از محور چپ دست به حمله زدند. اما موفقیتی به دست نیامد و عملیات با تصرف نیمی از هدف ها، به پایان رسید.

 

برای مطالعه «عملیاتهای دفاع مقدس» لطفاً اینجا را کلیک کنید.


  • آزاده بوشهری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی