شهدای بوشهر

Memories of Bushir Martyrs

شهدای بوشهر

Memories of Bushir Martyrs

شهدای بوشهر

سردار جنگهای نامنظم شهید علیرضا ماهینی

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات

چادر مشکی

جمعه, ۱۰ شهریور ۱۳۹۶، ۰۳:۰۴ ق.ظ


برخی می گویند که استفاده از چادر مشکی، صرف نظر از کراهت آن، باعث افسردگی روحی انسان می گردد. این ایراد کاملا بی اساس و باطل است. زیرا اولین دلیل آن این است که یک زن محجبه همیشه چادر مشکی سر نمی کند و اوقاتی را که بیرون از منزل است از این پوشش مشکی استفاده می کند و در اوقاتی که در منزل است می تواند از لباسهای خوش رنگ استفاده کند. این ایراد آنان در حالی است که بسیاری از خانمهای بی حجاب در مراسمها و مهمانیهای خود از لباسهای عریان مشکی استفاده می کنند.

بر فرض صحت این ادعا باید همه خانم های بدحجاب و  زنانی که از انواع و اقسام لباسها و رنگها در خیابان استفاده می کنند و نظر مردان به ویژه جوانان لاابالی را به خود خیره می کنند، باید از نظر روانی و روحی سالم ترین زنان باشند و از نظر اجتماعی و اخلاقی و مشکلات خانوادگی مانند طلاق و … کمترین ناراحتی نداشته باشند، در حالی که آمار و حقایق غیر از این است.

از طرف دیگر بر مبنای این ادعا جوامع غربی باید شاداب ترین و سالم ترین مردم را از نظر روحی و اخلاقی داشته باشند، در حالی که همه خوب می دانند و خود غربی ها هم بارها اعتراف کرده اند که کشورهای غربی بالاترین آمار را از نظر مشکلات اخلاقی و روحی و خودکشی در بین جوامع دارند.

همچنین اگر رنگ مشکی چنین آثار منفی دارد، باید در آفریقا از نظر روانی یک فرد سالم پیدا نشود. در حالی که مردم شریف و سیاه پوست آفریقا از جمله بلال حبشی مؤذن رسول خدا (صلی الله علیه و آله) و سلم از نظر روانی و اخلاقی و صفا و محبت به مراتب بالاتر از مردمان مغربی و طرفدارانش هستند.

به علاوه اگر چه بعضی رنگ ها از جهات مختلف بر بعضی دیگر برتری دارند، ولی تمام رنگها اعم از سفید و آبی و قرمز و سیاه نشان عظمت و قدرت خدای تواناست. بر همین اساس قرآن کریم رنگ سیاه بعضی از کوه ها را جزء آیات و نشانه ای از قدرت حقتعالی می داند.

اگر رنگ سیاه این قدر از نظر روانی برای بشر خطرناک بود خداوند حکیم قسمتی از طبیعت و بعضی انسان ها و چیزهای دیگر را سیاه نمی آفرید و بایستی رنگ سیاه را از عالم می زدود.

«با حجاب»

 

برای مطالعه «حجاب» لطفاً اینجا را کلیک کنید.


  • آزاده بوشهری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی