شهدای بوشهر

Memories of Bushir Martyrs

شهدای بوشهر

Memories of Bushir Martyrs

شهدای بوشهر

سردار جنگهای نامنظم شهید علیرضا ماهینی

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات

از آمریکا خودم را به مشهد می‌رسانم

شنبه, ۲۸ مرداد ۱۳۹۶، ۰۳:۰۶ ق.ظ


تشرف تازه مسلمانان به حرم امام رضا (علیه السلام)

امام رضا (علیه السلام) را به‌ عنوان امام مهربان می‌شناسد. هر بار که از آن حضرت یاد می‌کند از مهربانی‌هایش می‌گوید. محمد عرب جوانی است که در خانواده مسلمان به دنیا آمد اما سال‌ها زندگی در ایالات متحده آمریکا و در میان مردمی که یادی از خدا در گفتار و کردارشان نبود، موجب شد که او هم فاصله زیادی از دین اسلام بگیرد و هیچ آموزه‌ای از اسلام دریافت نکند.

اما یک اتفاق و تلنگری در سفری که به برزیل داشت، او را با زیبایی‌های مذهب تشیع آشنا کرد. خودش می‌گوید: «وقتی دوباره مسلمان شدم به ایران سفر کردم، چندین مرتبه به زیارت امام رضا (علیه السلام) رفتم تا روح و جانم را در بارگاه آن حضرت شست و شو بدهم. می‌دانستم امام رضا (علیه السلام) عالم آل ‌محمد است و به خواست خدا بر هر خیری تواناست، به همین دلیل از آن حضرت می‌خواستم تا من را در این مسیر راهنمایی و هدایت کند».

ماجرای لطف‌های امام رضا (علیه السلام) در حق این مستبصر ایرانی به همین جا ختم نمی‌شود. نمونه‌ای از این الطاف را می‌توان در داستان ازدواج او پیدا کرد. محمد عرب از دختر ایرانی مسلمان و محجبه‌ای از خانواده‌ای اصیل که در آمریکا زندگی می‌کردند، درخواست ازدواج کرد اما کسب رضایت دختر چند سالی طول کشید.

حالا همسر محمد عرب در این ‌باره می‌گوید: «ازدواج ما هم به لطف و راهنمایی امام رضا (علیه السلام) صورت گرفت. ماجرا از این قرار بود که به ‌دلیل اینکه همسرم را در دوره قبل از ازدواج نمی‌شناختم، راضی به ازدواج با او نبودم اما پدرم به او علاقه داشت و ایمان و اخلاق او را پسندیده بود. حدود ۴ سال گذشت و من هنوز قلب مطمئنی برای این ازدواج نداشتم. همراه مادر و اقوام‌ام به ایران آمده بودیم. به راهنمایی یکی از علمای دینی به امام رضا (علیه السلام) متوسل شدم تا من را در این انتخاب یاری کند. به مشهد و حرم امام رضا (علیه السلام) رفتم و از آن حضرت درخواست کردم تا راه صحیح را به من نشان بدهد. در میان همین دعاها و توسلات بود که نور امیدی از جانب آن حضرت به قلبم تابید و من در میان بهت و ناباوری دیگران پس از اینکه ۴ سال جواب مثبت به این جوان نداده بودم، راضی به ازدواج شدم. حقیقت این بود که امام رضا (علیه السلام) امکان ازدواج ما را فراهم و قلب من را برای این تصمیم مهم، مطمئن و راضی کرد. راضی شدم به رضای او و این ازدواج به خوبی انجام شد».

محمد عرب حرف‌های همسرش را این طور ادامه می‌دهد: «هنوز هم هر زمان گرفتاری و مشکلی برایم ایجاد می‌شود به آن حضرت متوسل می‌شوم و حتی اگر در آمریکا باشم، خودم را به مشهد می‌رسانم و به زیارتش می‌روم».

برای مطالعه داستان «رهیافتگان» لطفاً اینجا کلیک کنید.

«رهیافتگان»
  • آزاده بوشهری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی