شهدای بوشهر

Memories of Bushir Martyrs

شهدای بوشهر

Memories of Bushir Martyrs

شهدای بوشهر

سردار جنگهای نامنظم شهید علیرضا ماهینی

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات

بیشتر شیفته شخصیتش شدم

پنجشنبه, ۲۶ مرداد ۱۳۹۶، ۰۳:۰۳ ق.ظ


تشرف تازه مسلمانان به حرم امام رضا (علیه السلام)

اسمش «دیانا ترانکو» است که در خانواده‌ای مسیحی در ایالت تگزاس در ایالات متحده آمریکا به دنیا آمده. مدت‌ها به فعالیت تبلیغ دین مسیحیت در کلیسا مشغول بود تا اینکه با دین اسلام آشنا شد. بعد از آن به ایران سفر کرد و مدتی در قم و تهران ضمن تحصیل به تحقیق درباره اسلام پرداخت. در این مدت بارها به مشهد مقدس سفر کرد و به زیارت حضرت ثامن‌الحجج (علیه السلام) مشرف شد.

این سفرهای زیارتی در آشنایی او با حقانیت دین مبین اسلام و مذهب شیعه تأثیر بسیار زیادی داشت. خودش می‌گوید: «آشنایی من با امام رضا (علیه السلام) تأثیر بسیاری در بیدار شدن فطرتم و گرایش به دین اسلام داشت. هر قدر بیشتر درباره آن حضرت و سبک زندگی و حتی هجرت و شهادتش تحقیق می‌کردم، بیشتر شیفته شخصیتش می‌شدم. امام رضا (علیه السلام) نمونه انسان کامل و اوج حقیقت انسانی است و به همین دلیل است که صحبت کردن درباره او برایم سخت است چون نمی‌توانم آن معنای عظیم را در قالب کلمه‌ها و جمله‌ها تعریف کنم».

او که قبلا به عنوان مبلغ دین مسیحیت فعالیت می‌کرده، می‌گوید: «امام رضا (علیه السلام) در کنار سایر اهل ‌بیت (علیهم السلام) حجت را برای من تمام کرد. چون با دین مسیحیت و سبک زندگی حضرت مسیح (علیه السلام) آشنایی داشتم، همین آشنایی به‌ طور ناخودآگاه باعث می‌شد تا مدام زندگی اهل ‌بیت (علیهم‌السلام) را با آن حضرت مقایسه کنم. یکی از شاخصه‌های اصلی در زندگی حضرت مسیح (علیه السلام) صبر و بردباری آن حضرت بود که همیشه برای من بسیار مهم و قابل ‌تامل بود، به همین دلیل وقتی با امام رضا (علیه السلام) آشنا شدم و تاریخ زندگی و شیوه‌های تبلیغ، برخورد با مردم و در مجموع تمام آداب زندگی ایشان را مطالعه می‌کردم با حضرت مسیح (علیه السلام) می‌سنجیدم و متوجه حقانیت آن حضرت می‌شدم. تا اینکه رشادت‌ها و دلیریهای آن حضرت که از ایمان و عشق کاملی نشأت می‌گرفت به شناخت من اضافه شد و باعث شد از اینکه شیعه شده‌ام مطمئن باشم که کامل‌ترین دین و مذهب را انتخاب کرده‌ام».

او بارها و بارها در حرم مطهر امام رضا (علیه السلام) و مراسم میلاد یا شهادت آن حضرت شرکت کرده تا شناختش نسبت به آن حضرت کامل شود. آن طور که می‌گوید: «قصدم از شرکت در این نوع مراسم این بوده که هم با شیعیان آن حضرت آشنا شوم و هم زاویه‌های گوناگون شخصیت امام ‌رضا (علیه السلام) را بشناسم. البته ایشان در عرصه بین‌المللی هم شناخته شده است و بسیاری از مردم از دینها و عقاید گوناگون با شخصیت بزرگ ایشان آشنا هستند».

دیانا ترانکو علاقه و ارادت ویژه ایرانی‌ها نسبت به حضرت علی بن موسی الرضا (علیه السلام) را زمینه ‌ساز جلب توجه بیشتر مردم غیر مسلمان به آن حضرت می‌داند و می‌گوید: «مانند همه اخباری که در بین کشورها مخابره می‌شود، اخبار و جریانات مربوط به ارادت مردم جمهوری اسلامی ایران نسبت به امام رضا (علیه السلام) در میان مردم جهان منتشر می‌شود. حتی گاهی ممانعت دولتهای ضد‌ ایرانی ناخواسته باعث تحریک بیشتر مردم آن کشورها برای شناختن امام رضا (علیه السلام) می‌شود. در نهایت هم طبیعی است که وقتی کسی مطالعه صحیح و کاملی درباره آن حضرت داشته باشد، متوجه حقانیت سبک و مسیر زندگی ایشان خواهد شد».

«سایت رهیافتگان»
  • آزاده بوشهری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی