شهدای بوشهر

Memories of Bushir Martyrs

شهدای بوشهر

Memories of Bushir Martyrs

شهدای بوشهر

سردار جنگهای نامنظم شهید علیرضا ماهینی

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات

خانم‌ها در مسیحیت حجاب داشتند

يكشنبه, ۷ آبان ۱۳۹۶، ۰۳:۰۹ ق.ظ

خانم سوخی اینوخوسا گلین رهیافته مکزیکی

 

خانم «سوخی اینوخوسا گلین» تازه مسلمانی مکزیکی است که بعد از تشرف به اسلام با نام سهیلا شجره شناخته می‌شود که تحصیلات وی در مقطع مدیریت ارشد کسب و کار (MBA) از کشور مکزیک است. قبل از آشنایی با همسر ایرانی به اسلام گرویده بود و اکنون مادر چهار فرزند به نام‌های فاطمه، سعیده، مهدی و محمدعلی است....

چرا کشور خود را ترک کردید و به ایران آمدید؟

زیرا می‌خواستیم بچه‌هایمان در فضای اسلامی بزرگ شوند برای همین ایران بهتر از مکزیک بود. از نظر من هر چیزی که خدا دستور داده تا انجام بدهیم یک دلیل منطقی و علمی دارد و اگر دلیلش را بدانیم متوجه می‌شویم که همه دستورات خدا به نفع خودماست. اگر سختی هم دارد باز هم به نفع خودماست چون هم در این دنیا و هم آن دنیا خدا پاداش به ما می‌دهد. در این دنیا اگر به دستورات خدا عمل کنیم خودمان زندگی بهتری خواهیم داشت و در آن دنیا هم از طرف خدا پاداش اطاعت از دستوراتش را می‌گیریم پس در هر دو صورت به نفع خودماست. به نظر من کسی که مسلمان است، ایران را انتخاب می‌کند چون حکومت و فضای اسلامی دارد. ما هم ایران را انتخاب کردیم.

برخورد مادر شما با تغییر مذهبتان چگونه بود؟

بسیار کم سابقه و جالب بود. با توجه به خشنودی ایشان از تغییرات مثبتی که در من ایجاد شد، امیدوارم مسلمان بشود. خدا را شاکرم که مادری خوب، مهربان و باهوش دارم. مسلمانی من را قبول کرد چون از ما دور است هنوز مسلمان نشده است. به نظرم اول باید پذیرش قلبی به اسلام پیدا کند. از خدا کمک می‌خواهم تا زودتر به اسلام ایمان بیاورد.

از داشتن حجاب هیچ‌ وقت احساس سختی یا پشیمانی داشته‌اند؟

نه، حجاب سختشان نبود. البته روزهای اول سخت بود چون خارجی هستند ولی نه به این صورت که اذیت بشوند، بلکه برعکس همیشه از مسلمان شدن خود خوشحال هستند و به من هم همین را می‌گویند.

شما در یک مصاحبه گفته‌اید که در کتاب انجیل هم به حجاب سفارش شده است.

بله، در انجیل درباره حجاب آیاتی وجود دارد و داستان‌های آن به ما نشان می‌دهد که خانم‌ها در مسیحیت حجاب داشتند و حجاب را امری خوب و مقبول معرفی کرده است البته به خاطر تغییراتی که در انجیل صورت داده‌اند الان آیات حجاب در انجیل‌های تازه نیست چون کتاب را جدید کردند و چند سوره آن را برداشتند ولی من نسخه قدیم را خوانده‌ام. به این صورت که حدود ۵۰ سال قبل برای رفتن به کلیسا باید حجاب بر سر می‌کردند. برای همین راهبه‌ها حجاب دارند چون سفارش انجیل است.

اقبال مردم از یک زن محجبه مسلمان در مکزیک چگونه است؟

قبلاً یعنی ۲۰ سال پیش موقعی که مسلمان شدم شرایط اجتماعی کمی برایم سخت بود، ولی الان اینطور نیست چون از ایران و شهر قم مبلغان زیادی به کشورهای دیگر می‌روند و تبلیغ دین اسلام می‌کنند. امروز خیلی از مردم مکزیک و امریکای لاتین با اسلام آشنا شده‌اند. دائم سؤال می‌پرسند و کتاب می‌خوانند و برای هم مطالب دینی می‌فرستند حتی برخی هم با حجاب هستند.

«رهیافتگان»

 

برای مطالعه «داستان رهیافتگان» لطفاً اینجا را کلیک کنید.

  • آزاده بوشهری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی