شهدای بوشهر

Memories of Bushir Martyrs

شهدای بوشهر

Memories of Bushir Martyrs

شهدای بوشهر

سردار جنگهای نامنظم شهید علیرضا ماهینی

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات

زندگینامه شهید حسن افشانمهر

دوشنبه, ۱ آبان ۱۳۹۶، ۰۴:۳۰ ق.ظ

شهید حسن افشانمهرشهید افشانمهر در سال 1345 ‏در محله ی «صلح آباد» شهر بوشهر چشم به جهان گشود. ‏از آن جایی که پدر و مادرش عشق و علاقه ای وافر به امامان معصوم (علیهم السلام) داشتند، نام او را  ‏حسن گذاشتند تا متصف به اوصاف حسنه گردد و محب ‏اهل بیت (علیهم السلام) باشد. حسن از همان ابتدای کودکی، خوشرو و خوش برخورد بود...  ‏‏

دوران ابتدایی را تا پایان کلاس سوم دبستان، در مدرسه «مهرگان» صلح آباد سپری نمود. ‏پس از مدتی به دلیل مشکلات زندگی از جمله نداشتن خانه، با خانواده ‏به چغادک کوچ کردند.

در چغادک در دبستان «‏شهید عاشوری» به ادامه تحصیل پرداخت و دوره ابتدایی را در آن جا با موفقیت به پایان رساند. ‏بعد از آن در مدرسه راهنمایی «‏مالک اشتر» مشغول به تحصیل شد. این دوره مقارن با جنبش انقلابی مردم مسلمان ایران بود. به همین جهت ‏افشانمهر در مدرسه فعال بود.

‏پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و تشکیل بسیج، در گروه  ‏مقاومت محل نیز حضوری چشم گیر داشت و یکی از اعضای پر جنب و جوش بسیج به شمار می آمد.

‏پایان دوره راهنمایی، مصادف با آغاز جنگ تحمیلی بود. ‏با وجود این که شب ها با همرزمان بسیجی خود، به پاسداری از جان و مال مردم محل اهتمام می ورزید، وقتی که ایثار و از خود گذشتگی رزمندگان را می دید و یا در این باره سخنی می شنید، آرام نمی گرفت و آرزوی رفتن به جبهه در وجود او اوج می گرفت. به همین دلیل جهت دفاع از کیان اسلام و میهن اسلامی، از طریق  پایگاه «امام علی النقی (علیه السلام )» و در قالب گردان قدس عازم جبهه شد.

‏هنگامی که برگ مخصوص نام نویسی برای اعزام به جبهه را پر می کرد، گفت که برادران مرا حلال کنید، شاید که بعد از این همدیگر را نبینیم. آن زمان بیش از گذشته، در او اخلاص و خوش خلقی به چشم می خورد.

سرانجام  در روز یکم مردادماه سال 1362 ‏در عملیات «والفجر دو»‏، در جریان آزاد سازی پادگان حاج عمران پیرانشهر، از ناحیه سر مورد اصابت گلوله دشمن بعثی قرار گرفت و جان به جان آفرین تسلیم کرد و به فیض شهادت نائل گردید.

 

برای مطالعه «زندگینامه شهدا» لطفاً اینجا را کلیک کنید.

 

  • آزاده بوشهری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی