شهدای بوشهر

Memories of Bushir Martyrs

شهدای بوشهر

Memories of Bushir Martyrs

شهدای بوشهر

سردار جنگهای نامنظم شهید علیرضا ماهینی

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات

زندگینامه شهید هادی ابرار

شنبه, ۲۹ مهر ۱۳۹۶، ۰۴:۲۵ ق.ظ

شهید هادی ابرار

شهید هادی ابرار در اول فروردین 1336 در روستای «کُناری» ‏از توابع «محمود احمدی» شهرستان تنگستان  پا به عرصه ی گیتی نهاد. ‏تقدیر الهی بر این بود که پدر بزرگوارش هنگامی که او سه ساله بود، دار فانی را وداع گوید و او برای همیشه از دیدار و عطوفت پدرانه محروم گردد. ‏کودکی و نوجوانی را در پناه مادری دل سوز، مهربان و فداکار سپری کرد و برای تحصیل معرفت، راهی مکتب خانه روستا گردید...

‏در سال 1354 برای یافتن کار به کویت عزیمت نمود و مدت زمانی را که آن جا بود، محل سکونت خود را در کنار مسجد شیعیان قرار داد. در آنجا به اقامه نماز و قرائت دعا و قرآن اهتمام می ورزید و بدین گونه روحیه ای تازه می گرفت تا بتواند بیش از پیش به محرومان کمک نماید. حتی یک بار بیماری را که به سرطان مبتلا بود با خود به روستا آورد و به جمع آوری کمک مالی برای مداوای وی پرداخت.

او در کویت زبان عربی را در حد بسیار خوب فرا گرفت و پس از چهار سال ‏به وطن مراجعت نمود و از خدمت معاف گردید و به شغل ملوانی پرداخت.

در 23 سالگی ازدواج نمود و با شروع جنگ تحمیلی به فعالیت های پشت جبهه همت گماشت و با وسیله نقلیه شخصی خود، برای کمک به جبهه ها تلاش می کرد. پس از مدتی ماشینش را فروخت و بدون اطلاع نزدیکان به جبهه رفت.

برای گذراندن دوره آموزشی به کازرون رفت. در جبهه ابتدا کمک آر.پی.جی زن و سپس آر.پی.جی زن بود، تا این که در عملیات «رمضان 3» در 26 مرداد ماه سال 1361 جاودانه شد و به شهادت رسید. (روحش شاد)

 

برای مطالعه «زندگینامه شهدا» لطفاً اینجا را کلیک کنید.  

 

  • آزاده بوشهری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی