شهدای بوشهر

Memories of Bushir Martyrs

شهدای بوشهر

Memories of Bushir Martyrs

شهدای بوشهر

سردار جنگهای نامنظم شهید علیرضا ماهینی

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات

سالروز عملیات «ثارالله»

شنبه, ۱۴ مرداد ۱۳۹۶، ۰۷:۲۰ ب.ظ


عملیات ثارالله در تاریخ 1361/5/15 در منطقه عملیاتی قصرشیرین آغاز شد که در پی عملیات رمضان و پی بردن به آرایش نظامی نیروهای عراق عملیات محدود ثارالله به منظور ایجاد تاکتیک مناسب و تازه برای ادامه نبرد با دشمن در پیش گرفته شد.

این عملیات که با رمز «یا ثارالله ادرکنی» در منطقه قصر شیرین و با همکاری نیروهایی از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ارتش جمهوری اسلامی انجام گرفت ضمن انهدام چندین تانک و نفربر و کشته شدن 290 نفر کشته و زخمی از نیروهای عراقی  توانست بخشی از ارتقاعات منطقه را آزاد کند.

سحرگاه نیمه مرداد 1361 رزمندگان اسلام، عملیاتی را برای آزادسازی چند ارتفاع استراتژیک در محور قصرشیرین در حوالی پاسگاه‌های «پیروزخان» و «قلعه سفید» عراق آغاز کردند.

این عملیات در ساعت ۴:۳۰ بامداد انجام شد و در آن، دو گردان از تیپ‌های «حمزه» و «المهدی» سپاه پاسداران با پشتیبانی یک گردان تانک از تیپ ۲ زرهی سرپل ‌ذهاب شرکت داشتند.

در این عملیات که با هدف تأمین جاده قصرشیرین به سرپل ‌ذهاب منطقه «قلعه بدرلی» تا «پیروزخان» و از پنج محور صورت گرفت، دو ارتفاع مهم و استراتژیک ایران از اشغال نیروهای عراقی آزاد شد و جاده قصرشیرین سرپل ‌ذهاب نیز از زیر دید و تیر دشمن بیرون آمد و امنیت آن کاملاً تأمین شد.


  • آزاده بوشهری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی