شهدای بوشهر

Memories of Bushir Martyrs

شهدای بوشهر

Memories of Bushir Martyrs

شهدای بوشهر

سردار جنگهای نامنظم شهید علیرضا ماهینی

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات

شماره چهار مواظب باش

جمعه, ۱۹ آبان ۱۳۹۶، ۰۴:۰۱ ق.ظ

هواپیمای جنگی ایران

 

صبح اول وقت چهارشنبه دوم مهر، پایگاه کرکوک را بمباران کردیم. دسته های قبل از ما پایگاه را زده بودند و از آن دود بلند می شد. هواپیمای شماره 3 سروان شریفی راد بود و موقع برگشت با فاصله از من پشت سرم می آمد...

حدود بیست کیلومتر از پایگاه کرکوک فاصله گرفته بودیم که شریفی راد گفت: «شماره چهار مواظب خودت باش، دو میگ دشمن پشت سرت هستند». از آینه های داخل هواپیما پهلوهایم را نگاه کردم ولی هواپیماهای عراقی را ندیدم.

شریفی راد یک دفعه داد زد: «بچرخ به چپ». بلافاصله چرخیدم. موشکی از کنارم رد شد. به مسیر برگشته و پرواز را ادامه دادم. چند لحظه بعد شریفی دوباره گفت: «به چپ بچرخ»، چرخیدم و موشک فضا را شکافت و رد شد. ناگهان شریفی راد فریاد زد:«زدمش، زدمش»، یک ساعت و پانزده دقیقه بعد صحیح و سالم در پایگاه فرود آمدیم.

وقتی می خواستم فرود بیایم از بعضی جاهای شهر و پایگاه دود بلند می شد. پرسیدم: «چی شده؟». یکی از بچه ها گفت: «هواپیماهای عراقی پایگاه را بمباران کردند». پدافند هوایی پایگاه موفق شده بود یکی از هواپیماهای سوخو 22 را روی پایگاه هدف قرار دهد. خلبان عراقی خودش را پرتاب کرده و داخل پایگاه فرود آمده بود. حسن حسین زاده (شهید) که افسر کاروان بود، زود خودش را به او رسانده و خلبان را دستگیر کرده بود.

حسین زاده می گفت: «خلبان عراقی قبل از رسیدنم موقعیت پایگاه کرکوک را از روی نقشه همراهش کند و جویده بود. وقتی برگ بازجویی او را خواندم فهمیدم سرگرد است و از کرکوک بلند شده». در جواب بیشتر سؤال ها گفته بود خسته است و خوابش می آید.

راوی: «سرهنگ صمد بالازاده»

 

برای مطالعه «خاطرات خلبانان» لطفاً اینجا را کلیک کنید.

  • آزاده بوشهری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی