شهدای بوشهر

Memories of Bushir Martyrs

شهدای بوشهر

Memories of Bushir Martyrs

شهدای بوشهر

سردار جنگهای نامنظم شهید علیرضا ماهینی

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات

دلجوی از ایثارگران

چهارشنبه, ۱۲ مهر ۱۳۹۶، ۰۵:۳۶ ق.ظ

شهید علیرضا ماهینی


خاطرات سردار شهید علیرضا ماهینی (قسمت شانزدهم)

در تمام مدتی که در منطقه بودیم، هیچ گاه پیش نیامد که علیرضا بدون هماهنگی فرمانده، به زادگاه خود مراجعه کند...

همیشه با ستاد جنگهای نامنظم هماهنگ می کرد، خط مقدم را تحویل نیروهای دیگر می داد و به اتفاق همه همرزمان به بوشهر بر می گشت. وقتی هم که می خواست به منطقه برگردد، همه نیروها را مطلع می کرد و به منطقه ی عملیاتی بر می گشت و این موضوع احساس مسئولیت، اطاعت از مافوق و توجه به نیروهای زیر مجموعه می تواند بعنوان یک شاخص و الگو به نسل امروز معرفی گردد.

علیرضا هنگامی که در مرخصی بودند، به همه کسانی که در جبهه با او همرزم بودند، خانواده شهدا، مجروحین و یا کسانی که مدتی به جبهه نیامده بودند، سرکشی می کرد. با پای گچ گرفته به خانه تک تک رزمندگان مراجعه می کرد و از آنها دلجوی می نمود و از احوالی خانه آنها مطلع می شد. با مادر رزمندگان به گرمی گفتگو و دلجویی می کرد و با این کار به آنها روحیه می داد تا مایه دلگرمی و پشتوانه ی فرزند دلیرشان باشند.

در ملاقات و سرکشی از خانواده زمندگان، چنان از رشادت و دلاوریهای آنان سخن می گفت که رضایت و غرور زایدالوصفی، ناشی از تربیت چنین فرزندی، مادران را فرا می گرفت. یکی از عوامل مهم و تأثیرگذار در ایجاد اتحاد، همدلی و همبستگی بین بچه های رزمنده، اقدامات ایشان بود. (ادامه دارد)

«یکی از همرزمان سردار شهید علیرضا ماهینی»

 

برای مطالعه «خاطرات شهید ماهینی» لطفاً اینجا را کلیک کنید.


  • آزاده بوشهری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی