شهدای بوشهر

Memories of Bushir Martyrs

شهدای بوشهر

Memories of Bushir Martyrs

شهدای بوشهر

سردار جنگهای نامنظم شهید علیرضا ماهینی

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات

صاحب الزمان کیست؟

جمعه, ۱۹ آبان ۱۳۹۶، ۰۳:۰۴ ق.ظ

امام زمان (عج)

 

صاحب الزمان کیست؟ اگر حضرت مهدی باشد آیا شرک نمی شود؟ چون صاحب زمین و زمان خداوند است...

پاسخ

واژه صاحب در زبان عرب به معنای همراه، یار، دوست و هم عصر است. نه به معنای مالک که در فارسی متبادر به ذهن است. بنابر این صاحب الزمان یعنی کسی که همراه زمان است و در این عصر و زمان به سر می برد و چنین معنا و برداشتی از این واژه شرک نیست.

شاهد این ادعا آیات قرآن است. آن جا که می فرماید: «ما ضَلَّ صاحِبُکُمْ وَ ما غَوی». (نجم/2) روزگارتان گمراه نشده و به بیراه نرفته است. همچنین می فرماید: «وَ ما صاحِبُکُمْ بِمَجْنُونٍ». (تکویر/22) و این هم‏ روزگارتان دیوانه نیست.

گذشته از این، حتی اگر منظور از این کلمه (صاحب) مالک هم باشد شرک نخواهد بود، چرا که مالکیت و مدیریت امام زمان (عج) در طول مالکیت خدای متعال است نه در عرض آن، مانند: «... یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا أَطیعُوا اللَّهَ وَ أَطیعُوا الرَّسُولَ وَ أُولِی الْأَمْرِ مِنْکُمْ....». (نساء/59) اى کسانى که [به وحدانیّت خداوند] ایمان آورده ‏اید، از خدا و پیامبر خدا و فرماندارانتان که از جانب خدا و رسول حکم دارند، اطاعت کنید...

گفتنی است به اعتقاد شیعه، ائمه (علیهم السلام) به اذن خداوند ولایت تکوینی بر امور عالم دارند و این با اذن و اراده خداوند به آنها واگذار شده است.

«اسلام کوئست»

 

برای مطالعه مطالب «امام زمان (عج)» لطفاً اینجا را کلیک کنید.

  • آزاده بوشهری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی