شهدای بوشهر

Memories of Bushir Martyrs

شهدای بوشهر

Memories of Bushir Martyrs

شهدای بوشهر

سردار جنگهای نامنظم شهید علیرضا ماهینی

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات

فتح دهلاویه

سه شنبه, ۲۸ شهریور ۱۳۹۶، ۰۴:۳۳ ق.ظ


شهید علیرضا ماهینی


خاطرات سردار شهید علیرضا ماهینی (قسمت اول)

علیرضا آموزش قرآن را در خط مقدم جبهه شروع و رایج کرد و با خرید دفتر، خودکار، کتاب آموزشی و تخته سیاه، آموزش قرآن را برای برادران رزمنده بنا نهاد...

ایشان در همین رابطه به رزمندگان تأکید می کرد: «ان شاءالله همه ما قرآن را یاد بگیریم تا وقتی که شهید شدیم در محضر شهدا شرمنده نشویم».

علیرضا قبل از انجام هر عملیاتی، به تلاوت قرآن می پرداخت و ترجمه آیات را هم برای همرزمان بیان می نمود. یادم می آید برای عملیات دهلاویه سال 1360 آماده می شدیم. پس از طرح نقشه ی عملیات توسط شهید رستمی (معاون شهید چمران) و همچنین صحبت های علیرضا، مقرر شد به هر نفر فقط ۱۸ عدد فشنگ سهمیه، تحویل گردد و بقیه را از دشمن به غنیمت بگیریم. باید این را هم اضافه کنم که نفرات ما فقط ۳۳ نفر بودند که به طرف روستای «سید خلف» و از آنجا به رودخانه ای که پل آن را ستاد جنگهای نامنظم با تعدادی بشکه درست کرده بود که بتوانیم در آن مسیر بهتر و راحت تر عبور کنیم، حرکت کردیم.

هنگامی که از رودخانه عبور کردیم، وقت نماز صبح رسیده بود. ابتدا نماز را اقامه کردیم، سپس علیرضا به تلاوت قرآن و ترجمه آیات الهی پرداخت و از خدا تقاضای پیروزی رزمندگان اسلام را نمود و آن گاه صحبت هایش را این طور ادامه داد: «برادران عزیز، از شما می خواهم که همیشه همین طور باشید و این روحیه را حفظ کنید».

آن گاه عملیات با توکل به خدا از محور رودخانه ی سابله آغاز شد. با کشته و اسیر شدن تعدادی از عراقی ها، بقیه ی آنها پا به فرار گذاشتند. با گذشت یک ساعت از آغاز عملیات و چند روز بعد از شهادت دکتر چمران، دهلاویه فتح شد.

تمام خانه ها تا سقف انباشته از مهمات بود که بلافاصله تمامی آن مهمات به عقب منتقل شد. خودروها و دیگر ادوات جنگی، آمبولانس دو طبقه صفر کیلومتر به تصرف لشکریان آقا صاحب الزمان (عج) درآمد. (ادامه دارد)

«یکی از همرزمان سردار شهید علیرضا ماهینی»


  • آزاده بوشهری

شهید علیرضا ماهینی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی