شهدای بوشهر

Memories of Bushir Martyrs

شهدای بوشهر

Memories of Bushir Martyrs

شهدای بوشهر

سردار جنگهای نامنظم شهید علیرضا ماهینی

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات

تصمیمش را گرفته بود

چهارشنبه, ۲۲ شهریور ۱۳۹۶، ۰۴:۳۲ ق.ظ


شهید محمدرضا وحدتیان


خاطرم هست جنگ که شروع شد، هر وقت تعداد شهدا بیشتر می شد نفرات بیشتری بصورت داوطلب به جبهه اعزام می شدند. چه بسیار نوجوان هایی که صبح برای اعزام از خانه بیرون می آمدند، در حالی که خانواده هایشان هم از موضوع خبر نداشتند....

‏محمدرضا هم از دیگر جوانان، مستثنی نبود. ایشان در زمان جنگ محصل بود و به هر حال بخاطر پیروزی انقلاب اسلامی، درس و قلم را رها کرد و برای گذراندن دوران آموزشی به کازرون رفت. او 25 ‏روز دوران آموزشی را پشت سر گذاشت و در این مدت آنچه ‏ذهن ما را به خود مشغول می کرد، این بود که نکند سختی آموزش، مانع از رفتن او به جبهه شود. ولی او مصمم تر از این حرفها بود که ما فکر می کردیم.

‏او تصمیم خودش را گرفته بود. صبح از خانه بیرون رفت. همان روز از ستاد نماز جمعه داشتند نیروها را به جبهه اعزام می کردند. پسرم محمدرضا وسایلش را ‏برداشته بود که برود. ما هم نمی دانستیم که او می خواهد برود. ‏در آن ایام من روی تاکسی کار می کردم و از بچه ها شنیدم که محمدرضا می خواهد به جبهه برود. رفتم به ستاد، دلم در تب و تاب افتاده بود. وقتی که دیدم که ‏با بچه های محل است، مقداری از اضطرابم کاسته شد و آرامش خاطر بیشتری به  من دست داد.

‏‏در ایام محرم و صفر قرار داشتیم و حدود دو ماه از اعزام او می گذشت. قرار بود عملیات محرم انجام شود. ‏یک روز ساعت تقریبأ 4 ‏عصر بود که در منزل را زدند. یکی از ‏دوستان بود. سلام و احوالپرسی کردیم و آن قدر این پا و آن پا کرد که دانستم می خواهد موضوعی بگوید اما از ناراحتی نمی تواند. به او گفتم: ‏«نگران نباش هر ‏چه می خواهی بگو». ‏گفت: «ظاهراً می گویند که محمدرضا شهید شده». ‏گفتم: «خوب زودتر می گفتی، همه ما باید در این راه شهید شویم تا به هدفمان ‏برسیم».

راوی: «پدر شهید محمرضا وحدتیان»

 

برای مطالعه «خاطرات پدران شهدا» لطفاً اینجا را کلیک کنید.



  • آزاده بوشهری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی