شهدای بوشهر

Memories of Bushir Martyrs

شهدای بوشهر

Memories of Bushir Martyrs

شهدای بوشهر

سردار جنگهای نامنظم شهید علیرضا ماهینی

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات

مدگرایی خانم ها

پنجشنبه, ۱۳ مهر ۱۳۹۶، ۰۴:۰۴ ق.ظ

از عوامل مهم بدحجابی در جامعه، گرایش به تجملات و تنوع کاذب در لباس و پوشش و مدگرایی است...

زنان هر چه بیشتر به دنبال مدها و لباس‌های مختلف باشند، بیشتر به دنبال خودنمایی و به تعبیر قرآن «تبرج»‌ خواهند رفت. گرچه اسلام عزیز به بهداشت و پوشش مناسب توجه فراوان دارد اما زیاده روی و تجمل گرایی را بسیار ناپسند می‌داند. این عمل علاوه بر اسراف و حرام بودن، خطرات روحی و روانی فردی و اجتماعی بسیاری به دنبال خواهد داشت.

پیامبر اکرم (صل الله علیه و آله و سلم) از مهمترین عوامل خروج بیش از حد زنان از خانه را گرایش به تجملات و داشتن پوشش‌های زیاد و متنوع دانسته است و از مهمترین راه‌های مقابله و پیشگیری از این پدیده شوم را مصونیت زن می‌داند. چرا که این خصلت زشت، به ویژه اگر در زنان بروز کند، حد و مرزی نخواهد داشت.

رسول اکرم (صل الله علیه و آله و سلم) فرمود: «فتنه کمبودها را دیدید و صبر کردید و من از فتنه رفاه بر شما بیم دارم که از طرف زنان می آید، هنگامی که النگوی طلا و پارچه‌های فاخر به تن می‌کنند و توانگران (اگر شوهری توانگر دارند) را به زحمت اندازند و از فقیر (اگر شوهری فقیر دارند) چیزی که بدان دسترسی ندارد، بخواهند».

گرایش انحرافی به امور دنیوی و تجملات چیزی است که پس از تحمل سختی‌های هر انقلاب گریبان جامعه انقلابی را می‌فشرد. آن چه رسول گرامی اسلام (صل الله علیه و آله و سلم) از آن بر امتش بیم دارد، همان چیزی است که امروز گریبان جامعه اسلامی ما را نیز پس از سربلندی از دوره انقلاب و جنگ تحمیلی می‌فشرد. به امید آن که جامعه اسلامی ما در این دوره نیز با صبر در برابر دنیاطلبی نفس از هدایت الهی فاصله نگیرد.

«حجاب ایران»

 

برای مطالعه «حجاب» لطفاً اینجا را کلیک کنید.

  • آزاده بوشهری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی