شهدای بوشهر

Memories of Bushir Martyrs

شهدای بوشهر

Memories of Bushir Martyrs

شهدای بوشهر

سردار جنگهای نامنظم شهید علیرضا ماهینی

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات

مقابل چشمان ما شهید شد

سه شنبه, ۲۵ مهر ۱۳۹۶، ۰۳:۳۰ ق.ظ

جانبازان جنگ تحمیلی

 

خاطرات پزشکان دوران دفاع مقدس

در اورژانس جوانی را آورده بودند که گلویش مجروح شده بود. این زخم، زخم چاقو یا سرنیزه بود، وقتی از خط مقدم او را آوردند لوله ای در نایش تعبیه کرده بودند تا بتواند نفس بکشد...

همان طور که روی تخت خوابیده بود از لوله مذکور، با هر تنفس، خون مثل فواره ای که توی حوض باشد فوران می کرد و در دم قطع می شد و دوباره به هنگام بازدم، فواره خون دوباره جاری می شد.

این جوان در آن حالت کاملاً هوشیار، با چشم خودش این صحنه را می دید و می دانست می میرد و کاری از ما ساخته نیست.

من با سرعت برای معاینه او اقدام کردم. با توجه به تکنولوژی موجود در آن جا هیچ کاری از من ساخته نبود و شاید هم سرعت اتفاقاتی که می افتاد اجازه تفکر نمی داد، چون هم زمان ده ها مجروح دیگر در انتظار بودند و رسیدگی به همه آنها از عهده ما خارج بود. متأسفانه او در مقابل چشمان ما شهید شد و من این صحنه را هرگز نمی توانم فراموش کنم.

«کتاب پرسه در دیار غریب»

 

برای مطالعه «خاطرات پزشکان» لطفاً اینجا را کلیک کنید.

  • آزاده بوشهری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی