شهدای بوشهر

Memories of Bushir Martyrs

شهدای بوشهر

Memories of Bushir Martyrs

شهدای بوشهر

سردار جنگهای نامنظم شهید علیرضا ماهینی

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات

من مانده ام که بال پریدن نداشتم

شنبه, ۲۹ مهر ۱۳۹۶، ۰۳:۳۴ ق.ظ

دفاع مقدس

 

تشنه ام چرا کسی آبم نمی دهد / در پاسخ سوال، جوابم نمی دهد

این روزها عجیب گرفتار و خسته ام / تسلیم روزهای پس از این نشسته ام

چون طفل در رحم، به کناری خزیده ام / زانوی غم گرفته و خلوت گزیده ام

چشمی مرا دوباره رصد می نمود کاش / دستی مرا دوباره مدد می نمود کاش

آن که مرا به سنگ محک می زند کجاست / جائی که خون به خاک شتک می زند کجاست

یادش بخیر پشت همین روزهای سرد / خورشید بود هم نفس مردهای مرد

جائی که مرگ بوسه به دستان عشق زد / دلتنگ بود و بر صف مستان عشق زد

جائی که سیب از سر هر شاخه می چکید / امن یجیب از سر هر شاخه می چکید

جائی که خاک بوی گل یاس می گرفت / هر تشنه آب از کف عباس می گرفت

جائی که عشق بود، طرب بود، ناز بود / درهای آسمان خدا باز باز بود

از هر قبیله مرد به صحرا بسیج شد / در انتقام سیلی زهرا بسیج شد

انگورها که بر سرهر خوشه سوختند / در آرزوی مرقد شش گوشه سوختند

جائی که هر گلوله به گل استعاره بود / بالای دستها جسدی پاره پاره بود

جائی که انعکاس خدا بود هشت سال / خورشید در حوالی ما بود هشت سال

جائی که در وجب وجبش خون جوانه زد / هر کس پرید بال و پری عاشقانه زد

ما غبطه می خوریم به حال پرنده ها / بر طالع بلند و زلال پرنده ها

پروازشان عروج مسیحاست از زمین / پرواز تا به اوج، چه زیباست از زمین

من مانده ام که وقت تلف می کنم هنوز / افسوس میل آب و علف می کنم هنوز

من مانده ام که بال پریدن نداشتم / هر چند پا به عرصه هیجا گذاشتم

من مانده ام که مهر سعادت نخورده ام / یک قطره از شراب شهادت نخورده ام

آه ای شهید قسمت ما بود سوختن / بر خاک ماندن و به هوا چشم دوختن

تو جاودانه ای و من از یاد می روم / گیسو پریش کرده و در باد می رود

انگشت باد زلف مرا تاب می دهد / بر تیغ غیرتم، چه عجب آب می دهد

دژخیم خاک پاک وطن را نشانه رفت / پیشانی برادر من را نشانه رفت

یا للعجب، شغال دم شیر را گرفت / جرات نمود و قبضه شمشیر را گرفت

تاریخ را ورق زد و قرآن به نیزه شد / آتش نصیب دامن پاک هویزه شد

«محمد زمان گلدسته»

 

برای مطالعه «اشعار شهادت» لطفاً اینجا را کلیک کنید.

  • آزاده بوشهری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی