شهدای بوشهر

Memories of Bushir Martyrs

شهدای بوشهر

Memories of Bushir Martyrs

شهدای بوشهر

سردار جنگهای نامنظم شهید علیرضا ماهینی

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات

پیدا شدن پیکر پدرم

پنجشنبه, ۲ آذر ۱۳۹۶، ۰۴:۴۶ ق.ظ

شهید اکبر رضا نیا

علت شهادت پدرم اصابت ترکش به شکم و پایش بوده است. البته شهادت وی قطعی نبوده، زیرا کسی پیکرش را پیدا نکرده بود، به طوری که تا سال 76 ‏یعنی 11 سال بعد از شهادتش از او به عنوان مفقودالاثر یاد می شد. تا این که در تیرماه سال 76 ‏جسدش توسط پرسنل تفحص پیدا می شود. خاطرم هست روزی دو نفر از پرسنل بنیاد شهید به منزل ما آمدند. پس از خواندن نماز مغرب و عشاء با ما گفت و گو کردند و از دنیا و آخرت، مرگ و زندگی و تقدیر سخن گفتند و با این مقدمه، خبر پیدا شدن پیکر پدرم را به ‏ما دادند...

در زمان شهادت پدرم من چهار ساله بودم. در آن زمان خبردار می شدیم که فلان شخص قرار است دو یا سه روز دیگه از جبهه برگرده. ما در ذهنمون فضای جبهه رو مانند روستای کوچکی فرض می کردیم که پدر من و پدر دوستانم در آن جا می جنگند و مرتباً با هم در ارتباط هستند و حالا که ‏پدر دوستم می خواهد به جبهه برگردد، حتماً پیش پدرم می رود و از او می خواهد ‏که با هم به خانه بیایند. لذا براساس این تصور، منتظر بودم که اگر ‏مثلأ فردا پدر دوستم بیاید، پدرم را هم با خودش بیاورد.

‏روز موعود فرا رسید و شخصی که قرار بود از جبهه برگردد، آمد و همه به استقبال او رفتند. او آمد اما پدرم را با خودش نیاورده ‏بود. ‏بغض گلویم را می فشرد. با خود می گفتم پدر دوستم آمد، حتمأ آن جا پدر مرا هم دیده و به او گفته است که بیا تا با هم برگردیم، ولی او نیامده ‏است.

‏من بچه بودم و توان سؤال کردن و پرسیدن علت نیامدن پدرم را نداشتم. این خاطره ای است که از دوران کودکی و ابتدای یتیمی خود به یاد دارم.

راوی: «فرزند شهید اکبر رضانیا»

 

  • آزاده بوشهری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی