شهدای بوشهر

Memories of Bushir Martyrs

شهدای بوشهر

Memories of Bushir Martyrs

شهدای بوشهر

سردار جنگهای نامنظم شهید علیرضا ماهینی

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات

چطوری چادری شدم

سه شنبه, ۲۳ آبان ۱۳۹۶، ۰۳:۰۲ ق.ظ

حجاب

 

ماه رمضان بود، هر شب در مسجدمان پس از اقامه نماز برنامه هایی داشتیم. پس از اینکه یک جز قرآن را ختم می کردند، شماره هایی بین کودکانی که با مادر یا پدرهایشان به مسجد آمده بودند پخش می شد و قرعه کشی می کردند و شماره هر کس در می آمد به رسم یادبود که به مسجد آمده بود، هدیه کوچک به آنها می دادند که اغلب بر چسب های رنگی دفترهای نقاشی و امثال این چیزها بود...

درست خاطرم نیست فکر کنم ۶ یا ۷ ساله بودم و هر شب به عشق و امید به اینکه شاید امشب من برنده شوم با مادرم به مسجد می رفتم. شب های زیادی از ماه رمضان گذشته بود و من هنوز یک بار هم برنده نشده بودم.

آن شب مثل شب های قبل شماره ام را گرفتم و ساکت گوشه ای کز کردم و آرزو کردم که کاش من امشب برنده شوم. در خیال های کودکانه ام بودم که مامانم صدایم زد و گفت: «شماره ات چند بود؟». سپس نگاهی به شماره ام انداخت و با شوق و ذوق گفت: «زهـرا تو امشب بردی».

وقتی شنیدم آن قدر خوشحال شدم که نمی دانستم چه کار کنم. سریع به سمت محل گرفتن جایزه ها رفتم و جایزه ام را گرفتم. مثل همیشه کادو شده بود اما یه چیزی که توجه ام را به خود جلب کرد بزرگی هدیه بود. مثل شب های قبل نبود، با هیجان کودکانه ام کادو را باز کردم و سیاهی پارچه چشمم را گرفت و چند دقیقه محو دیدن آن پارچه شدم که اتفاقا بوی خیلی خوبی هم می داد.

همه دوستان هم تعجب کردند چادری عربی بسیار زیبایی بود که چشم همه را گرفته بود. درست اندازه ی اندازه ام بود انگار برای من دوخته شده بود. آن قدر خوشحال بودم که حتی صدای اطرافیان را هم نمی شنیدم. چادر را بر سر کرده بودم و با خود در رویاهایم سر می کردم که شبیـه مامان شدم.

نمی خواهم بگویم که از آن شب به بعد همیشه چادر سر کردم چون یک اقرار است، اما شور و شوقی که آن شب از چادر سر کردن پیدا کردم را هیچ وقت فراموش نمی کنم و از آن عزیزی که چادر را تهیه کرده بود که هرگز نفهمیدم که بود کمال تشکر را دارم. این بود ماجرای چادری شدن من…

«چادری ها»

 

برای مطالعه «حجاب» لطفاً اینجا را کلیک کنید.

  • آزاده بوشهری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی