شهدای بوشهر

Memories of Bushir Martyrs

شهدای بوشهر

Memories of Bushir Martyrs

شهدای بوشهر

سردار جنگهای نامنظم شهید علیرضا ماهینی

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات

سالروز عملیات نامنظم فتح 9

سه شنبه, ۱۷ مرداد ۱۳۹۶، ۰۷:۱۰ ب.ظ


عملیات نامنظم فتح 9 در 18 مرداد سال 66 در منطقه عملیاتی خورمال عراق انجام شد. عملیات فتح 9 با هدف اشراف بر راه شهرهای حلبچه، سید صادق و خورمال عراق در منطقه عملیاتی خورمال عراق و در سال 66 انجام شده است.

هدف عملیات «فتح 9» انهدام یگان های دشمن در عمق خاک کردستان عراق بود. این طرح با هدایت و برنامه ریزی قرارگاه عملیاتی و برون مرزی «رمضان» از نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و همکاری معارضان کرد عراقی طی پنج روز در منطقه شهر «خورمال» عراق به انجام رسید. عملیات فتح 9 در شامگاه 18 مرداد ماه 1366 و با رمز «یا رسول الله (صلی الله علیه و آله)» آغاز شد و طی آن مناطق و تاسیساتی بدین شرح آزاد گردیدند:

روستاهای «احمد آوار»، «زلم»، «بلانیه»، «حنورنوازان»، «بانی شر»، «میرپور» و «آموزه».

همچنین نیروهای خود توانستند راه آسفالته سه شهر «سید صادق»، «حلبچه»، «خرمال» را زیر دید و تیررس خود قرار دهند و با انهدام 20 دستگاه خودروی نظامی یک مهمات بزرگ و شماری سلاح نیمه سنگین تعداد 440 نفر از نیروهای دشمن را کشته و زخمی و اسیر نمودند و به مواضع پدافندی خود باز گشتند.


  • آزاده بوشهری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی