شهدای بوشهر

Memories of Bushir Martyrs

شهدای بوشهر

Memories of Bushir Martyrs

شهدای بوشهر

سردار جنگهای نامنظم شهید علیرضا ماهینی

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات

آیا این که می گویند حضرت زینب (سلام الله علیها) زیر گلوی امام حسین (علیه السلام) را بوسیدند صحت دارد یا نه؟ آدرس دقیق آن کجا است؟ آیا این مطلب در لهوف وجود دارد یا نه؟...

پاسخ

آنچه در نقل مسائل مربوط به واقعه عاشورا رعایت آن لازم است این است که سعی شود از کتب معتبر استفاده شود و واقعه مورد پرسش، چون در کتابهای نزدیک به واقعه کربلا ذکری از آن نیست لازم است در نقل آن احتیاط کرد.

استاد شهید مرتضی مطهری (ره) این عبارت را که حضرت زینب (سلام الله علیها) هنگام وداع، جلوی برادر را گرفت و عرض کرد: «وصیتى از مادرم به یادم افتاد. مادرم به من گفته در چنین وقتى حسینم را بگیر و از طرف من زیر گلویش را ببوس‏»، از تحریفات معنوی واقعه عاشورا دانسته اند و گفته اند حضرت زینب (سلام الله علیها) در وقت وفات حضرت زهرا (سلام الله علیها) پنج ساله بوده است.

با توجه به این که روح کودک تحمل شنیدن مسائل این چنینی را ندارد و حتی انسانهای معمولی نیز حوادث ناگوار را از کودکان مخفی نگه می دارند، بعید به نظر می رسد که با عشق و علاقه ای که حضرت زهرا (سلام الله علیها) نسبت به فرزندان خود داشته اند، چنین سفارشی را به کودکی پنج ساله کرده باشند.

امّا با این حال این عبارت در تذکرة الشهداء ملا حبیب الله کاشانی که از کتابهای متأخر می باشد، آمده است.

«اسلام کوئست»

 

برای مطالعه «عاشورای حسینی» لطفاً اینجا را کلیک کنید.

  • آزاده بوشهری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی