شهدای بوشهر

Memories of Bushir Martyrs

شهدای بوشهر

Memories of Bushir Martyrs

شهدای بوشهر

سردار جنگهای نامنظم شهید علیرضا ماهینی

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات

اسلاوا رهیافته روسی

چهارشنبه, ۲۹ شهریور ۱۳۹۶، ۰۳:۰۷ ق.ظ

من اسلاوا هستم از اهالی استان سیبری در جنوب غربی روسیه. من یک مسیحی ارتودکس بودم که فقط یک یا دوبار به کلیسا رفته بودم که دفعه اول برای مراسم تعمید خودم بود و دفعه دیگر را به خاطر ندارم اما  بعد از اقامت در انگلستان من تبدیل به یک مسیحی پورتستان شدم که در تمامی  مراسمها شرکت می کردم و حتی عضو گروه کر شدم....

بزرگترین عاملی که مرا جذب اسلام کرد این بود که مبانی آن کاملا منطقی و قابل فهم بود است و درست در موقعیت زمانی  منحصر به فردی روی من تاثیر گذاشت.

آن دوره گرچه حقیقتاً دوره خوبی بود و من به سطح مالی متفاوتی از خانواده ام رسیده بودم اما راحت ترین دوره زندگی من نبود و حالا که به گذشته نکاه می کنم می بینم که بدترین دوره زندگی من بوده است. من در آن دوره بارها مطالعاتم را نیمه کاره رها کردم زیرا فکر می کردم که من توانایی این کار (تغییر دین) را ندارم.

بعد از عملیات های تروریستی شهر لندن به خصوص حوادث سال ۲۰۰۱ رسانه ها معمولا نگاه بدبینانه ای به اسلام داشتند و می دانستم خیلی از آنها حقیقت ندارند. زیرا شما هیچوقت نمی توانید تصویری این قدر دور از واقعیت بسازید.

من مرد کاملا کله شقی بودم و  وقتی کسی به من گفت فلان کار را نکن ۹۹ راه پیدا کردم تا به آنها ثابت کنم که در اشتباه هستند. به همین خاطرعزم خود را جزم کردم تا بفهمم اسلام واقعی چیست. به همین خاطر تصمیم گرفتم روزه گرفتن را تجربه کنم درست مثل شخصی که هنگام خرید ماشین برای تست سوار ماشین می شود، روزه گرفتم. با اینکه گرسنه و خسته شده بودم اما خیال داشتم و از کار خودم راضی بودم. آن چنان آرامشی که چیز دیگری در دنیا نمی توانست جای آن را پر کند. واقعاً نمی توانم احساسم را بیان کنم. فقط می توانم بگویم تمامی نگرانیهای زندگی ام را کنار گذاشتم و سپاسگذار بودم که وارد مسیر صحیح شدم.

بزرگترین نگرانی من واکنش خانواده و دوستانم بود و بیشتر از همه واکنش هم اتاقی من به عنوان بزرگترین مخالف مسلمان شدن من، تمامی دوستانم از من عیب جویی می کردند. نگران این بودم وقتی دوستانم بفهمند من اعمال عبادی را انجام می دهم یا ببینند من بیشتر وقتم را در مسجد سپری می کنم، چه فکری خواهند کرد؟

افراد زیادی از من می پرسند چرا اسلام؟ شما چطور می توانید چیزهایی را که از طریق دین به دست آوردید انکار کنید؟ شما خودتان را در چیزهایی می یابید که به آنها فکر می کنید.

حالا که اسلام را پذیرفته ام دارای یک ساختار و یک خط مشی مشخص شده ام. نه سال پیش که مسلمان شدم نصف چیزهایی که الان وجود را نداشتیم… هر صبح می توانم اخبار اسلامی را روی موبایلم دنبال کنم و در اوقات فراغتم یک سخنرانی از دانشمند مسلمان گوش بدهم. خیلی شگفت انگیز است. آگاهی های  فراوانی شما را احاطه کرده که فقط باید روی آن تمرکز کنید.

توصیه ای برای افرادی که به اسلام علاقه مند هستند: «برای خودتان شخصی را پیدا کنید که فکر می کنید می تواند دوستی برای شما باشد آن گاه به آنها گویید: نگاه کن… من دارم این کار را انجام می دهم… اما خیلی نگرانم… ترسیدم و مطمئن باشید آنها بیشتر از چیزی که فکرش را کنید به کمک شما خواهند آمد. آنها همیشه آنجا هستند تا شما را راهنمایی کنند… آنها می خواهند به شما کمک کنند. به یاد داشته باشید اگر شخصی را به اسلام راهنمایی کردید اتفاقات خوبی برایتان خواهد افتاد.

«رهیافتگان»

برای مطالعه «داستان رهیافتگان» لطفاً اینجا را کلیک کنید.
  • آزاده بوشهری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی