شهدای بوشهر

Memories of Bushir Martyrs

شهدای بوشهر

Memories of Bushir Martyrs

شهدای بوشهر

سردار جنگهای نامنظم شهید علیرضا ماهینی

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات

ای کاش شور جنگ در ما کم نمی شد

يكشنبه, ۲۹ مرداد ۱۳۹۶، ۰۳:۳۵ ق.ظ


ای کاش در دل ذره ای شور و نوا بود / احوال ما با حالت نی ها، هم صدا بود

ای کاش شور جنگ در ما کم نمی شد / این نامرادی شیوه مردم نمی شد

ای کاش رنگ شهر بازی ام نمی داد / در جبهه یا زهرا مرا بر باد می داد

امشب دل از یاد شهیدان تنگ دارم / حال و هوای لحظه های جنگ دارم

فرسنگها دورم ز وادی محبت / با یک دل خسته زنیش سنگ تهمت

مسموم شد ساقی و پیمانه شکسته / از بخت بد، درب شهادت گشته بسته

من ماندم و متن وصیت نامه پیر جماران / من ماندم و شرمندگی از روی یاران

من ماندم و شیطان و نفس و جنگهایش / من ماندم و شهر و گناه و رنگهایش

از زرق و برق شهر خود نیرنگ خوردم / آن معنویتهای جنگ از یاد بردم

خود را به انواع گنه آلوده کردم / در راه ناحق کوششی بیهوده کردم

از دفتر دل نام الله پاک کردم / دل را به زیر کوه عصیان خاک کردم

اکنون پشیمان آمدم با این / یا رب نظر کن جرم و عصیانم ببخشا

«شهید سید مجتبی علمدار»

 

برای مطالعه «اشعار شهادت» لطفاً اینجا را کیک کنید.

  • آزاده بوشهری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی