شهدای بوشهر

Memories of Bushir Martyrs

شهدای بوشهر

Memories of Bushir Martyrs

شهدای بوشهر

سردار جنگهای نامنظم شهید علیرضا ماهینی

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات

زندگینامه شهید عبدالحسین حمایتی

سه شنبه, ۲۴ مرداد ۱۳۹۶، ۰۴:۳۴ ق.ظ


شهید عبدالحسین حمایتی


شهید عبدالحسین حمایتی در پانزدهم خرداد ماه سال 1345‏ شمسی مطابق با اربعین حسینی سال 1386 ‏هجری قمری در بوشهر متولد شد. دو ساله بود که همراه خانواده اش به زیارت کربلای حسینی رفت و آستان مقدس آن حضرت را بوسید.

‏دوره ی ابتدایی را در مدرسه «‏سعادت» و دوران راهنمایی را در مدرسه «شهید پاسدار» گذراند. ‏سال اول متوسطه در دبیرستان شریعتی مشغول تحصیل بود که جنگ تحمیلی آغاز شد. بلافاصله به عضویت بسیج سپاه پاسداران در آمد و در انجمن اسلامی «عبادالله» و «شهید مختار» فعالیتهای خود را گسترش داد.

برای دفاع از انقلاب و میهن راهی جبهه های نبرد شد و در عملیات «والفجر 2» در سمت فرمانده گروهان همراه با همرزمانش با دشمن بعثی درگیر شدند و تا سه شبانه روز به اتفاق پانزده نفر از یارانش در محاصره دشمن بودند و آنقدر جانانه مقاومت نمودند تا به لطف خداوند پادگان «حاج عمران» را فتح کردند.

حسین پس از بازگشت از جبهه به کمک تعدادی از همرزمان خود در کمیته شیلات به عنوان جانشین کمیته منصوب شد و مدت زیادی خدمت نمود. سپس در کمیته انقلاب اسلامی بوشهر به عنوان مسئول واحد مبارزه با مواد مخدر انجام وظیفه نمود. او همچنین مدتی نیز مسئولیت واحد مبارزه با مواد مخدر شهرستان خورموج را عهده دار بود.

شهید عبدالحسین حمایتی بارها به جبهه اعزام شده و در مقابل دشمن ایستادگی نمود تا اینکه سرانجام در ششم شهریور ماه سال 1366 در یک درگیری نابرابر با اشرار و سوداگران مرگ در اطراف کوهستانهای «گاوبندی» به شهادت می رسد. روحش شاد



  • آزاده بوشهری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی