شهدای بوشهر

Memories of Bushir Martyrs

شهدای بوشهر

Memories of Bushir Martyrs

شهدای بوشهر

سردار جنگهای نامنظم شهید علیرضا ماهینی

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات

زندگینامه شهید عبدالکریم افتخارکار

چهارشنبه, ۱۱ مرداد ۱۳۹۶، ۰۷:۳۰ ب.ظ


شهید عبدالکریم افتخارکار


عبدالکریم در تاریخ 30 شهریور ماه سال 1351 در شهر برازجان از توابع استان بوشهر، در خانواده ای مستضعف و مذهبی چشم به جهان گشود. نام او را به پیروی از اسم پدر بزرگش که مردی متقی و پرهیزکار بود، کریم نهادند.  

‏‏دوران ابتدایی خود را همزمان با پیروزی انقلاب اسلامی در دبستان ‏ابن سینای برازجان آغاز نمود و تا کلاس چهارم در آن دبستان به تحصیل پرداخت. او سپس به دلیل انتقال پدرش، به بوشهر عزیمت نمود.

‏کریم 9 ‏ساله بود که با بسیج آشنا شد و در پایگاه مقاومت صاحب الزمان (عج) مسجد توحید ثبت نام و شروع به فعالیت نمود. ‏‏با توجه به سن کمش برای رفتن به جبهه با استفاده از فتوکپی شناسنامه ی برادر بزرگش ‏جهت آموزش نظامی، در سال 1363 ‏به پادگان شهید دستغیب کازرون اعزام ‏گردید.

شهید افتخارکار تا قبل از شهادت جمعاً هفت بار به جبهه اعزام شد و ‏درعملیات های والفجر 8، کربلای 3 ‏، 4 ‏و 5 ‏شرکت نموده و شجاعت و رشادت های فراوانی از خود نشان داد. پس از شرکت در عملیات کربلای 4 به همراه دیگر همسنگرانش برای مرخصی به بوشهر مراجعت نمود اما پس از چند روز به محض شنیدن آغاز عملیات کربلای 5 با عجله و با اشتیاق از خانواده خداحافظی نموده و راهی دیار عشق گردید.  

او خود را به خط مقدم جبهه رساند و در سه مرحله عملیات شرکت نمود و سرانجام در یک عملیات سنگین پس از آنکه دلیرانه و شجاعانه جنگید، قهرمانانه در سن 14 ‏سالگی و در بهمن ماه سال 1365 به شهادت رسید.

پیکر مطهرش نیز به مدت پنج ماه نیم در زیر آتش شدید دشمن و بر خاک کربلای ایران ماند تا اینکه بالاخره با تلاش برادران همسنگرش در خرداد ماه سال 1366 ‏در بیابانهای شلمچه پیدا شد و جهت دفن به بوشهر منتقل گردید و 31 خرداد ماه سال 1366 طی مراسم با شکوهی در گلزار شهدای بهشت صادق بوشهر به خاک سپرده شد. روحش شاد



  • آزاده بوشهری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی