شهدای بوشهر

Memories of Bushir Martyrs

شهدای بوشهر

Memories of Bushir Martyrs

شهدای بوشهر

سردار جنگهای نامنظم شهید علیرضا ماهینی

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات

من دیگر بر نمی گردم

دوشنبه, ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ۰۴:۳۵ ق.ظ


شهید محمدعلی همیشه بهار


سرانجام شب موعود فرا رسید. در سوم دی ماه سال 1365 ‏عملیات کربلای چهار آغاز شد. من و محمدعلی همراه سایر رزمندگان سوار بر قایق شدیم و از جزیره مینو به سمت دشمن حرکت کردیم...

بعد از مدتی پیشروی به جزیره قطعه رسیدیم و در آنجا پیاده شدیم. وقتی به آنجا رسیدیم متوجه شدیم که عراق از عملیات آن شب خبردار شده است. زیرا آنها با تمام امکانات کاملأ آماده بودند و آسمان و زمین را با منور مثل روز روشن کرده بودند و با انواع و اقسام اسلحه و خمپاره و نارنجک به طرف ما تیراندازی می کردند به همین خاطر تعداد زیادی از رزمندگان در آنجا به شهادت رسیدند و تعدادی هم مجروح شدند.

به هر شکلی بود من و شهید همیشه بهار پیشروی کردیم و تا زیر سنگر عراقی ها رسیدیم و تصمیم گرفتیم با پرتاب نارنجک آتش سنگین دشمن را خاموش کنیم. ولی از اطراف به ما تیراندازی می شد و مرتب نارنجک پرتاب می کردند.

تصمیم گرفتیم کمی صبر کنیم تا فرصت مناسب تری پیش بیاد ولی هر لحظه وضعیت بدترمی شد تا اینکه ساعت 5 بود که شهید همیشه بهار از ناحیه گردن مورد اصابت ترکش نارنجک قرار گرفت و مجروح شد و دو تیر گرینف هم به من اصابت نمود و کنار هم افتادیم.

در آن لحظه حس کردم که شهید همیشه بهار قطع نخاع شد. رو به من کرد و گفت: «ما خیلی وقت است که تیر خورده ایم پس چرا ما شهید نمی شویم». بهش گفتم: «کمی صبر کن ما با هم به خانه بر می گردیم» و او گفت: «نه، من دیگر بر نمی گردم و تو سلام مرا به خانواده ام برسان» و شروع کرد به شهادتین گفتن و بعد از شهادتین چشمانش را روی هم گذاشت و به شهادت رسید.

راوی: «همرزم شهید محمدعلی همیشه بهار»

 

 برای مطالعه «خاطرات همرزمان شهدا» لطفاً اینجا را کلیک کنید.


  • آزاده بوشهری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی