شهدای بوشهر

Memories of Bushir Martyrs

شهدای بوشهر

Memories of Bushir Martyrs

شهدای بوشهر

سردار جنگهای نامنظم شهید علیرضا ماهینی

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات

عشق و علاقه خاصی به امام داشت

دوشنبه, ۳۰ مرداد ۱۳۹۶، ۰۴:۰۱ ق.ظ


شهید رضاعلی (خداخواست) شکریان


خاطره ای از شهید رضاعلی (خداخواست) شکریان

با خداخواست در راهنمایی و رانندگی ثبت نام کردیم و گواهینامه گرفتیم و پس از مدتی در تعلیمات رانندگی شروع به کار کردیم. آن موقع روزی ۱۵ تومان به ما می دادند. البته مزد اصلی ما ۲۰ تومان بود ولی 5 تومان آن را بخاطر ماشین و نصب تابلو کم می کردند. من و خداخواست حدود سه سال در تعلیمات رانندگی به عنوان مربی کار کردیم تا اینکه سال ۱۳۵۹ از راه رسید و حرکتهای انقلاب در بوشهر با تظاهرات پی در پی مردم، سرعت بیشتری به خود گرفت.

در این سالها من و خداخواست به همراه تعدادی دیگر از دوستان یک شب در میان، در منازل یکدیگر جمع می شدیم و به نوارهای مذهبی و انقلابی، از جمله نوار سخنرانی سال 1342 حضرت امام گوش می کردیم و آن را تکثیر می نمودیم و به دوستان مورد اعتماد می دادیم.

خداخواست عشق و علاقه خاصی به امام داشت و دوست داشت برای مردم کار مفید انجام دهد، بدون آنکه حتی یک ریال پول از آنها بگیرد. ایشان بارها به من می گفت: «رضاجان، در تعلیمات رانندگی که کار می کنی، در قبال پولی که از مردم می گیری، خدا را در نظر بگیر و به آنها خوب یاد بده».

شهید دوره برق کشی را طی کرده بود و در بعضی از منازل به درخواست صاحبخانه، کار برق کشی انجام می داد. او از خانواده هایی که می شناخت و می دانست وضعیت مالی خوبی ندارند اصلاً پولی نمی گرفت. از آنهایی که مبلغی به عنوان دستمزد دریافت می کرد نیز بسیار جزیی و ناچیز بود. خداخواست این وجوه را برای امرار معاش خانواده می گذاشت.

راوی: «برادر شهید رضاعلی (خداخواست) شکریان»

 

برای مطالعه «خاطرات برادران شهدا» لطفاً اینجا را کلیک کنید.



  • آزاده بوشهری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی